۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۳, جمعه

ايجاد جو مناسب يادگيري

ايجاد جو مناسب يادگيري

جو مناسب يادگيري در دبستان بر شرايط ، فضا و جوي دلالت دارد كه دانش آموزان بتوانند با خيالي آسوده و دور از هرگونه ترس و تهديد از منابع امكانات و تسهيلات آموزشي و همچنين از ذوق استعداد و فكر خود در راه رشد و سازندگي استفاده كنند جو مناسب جوي است كه :

- افراد در آن احساس مالكيت و مسوليت كنند

- نشانه هاي احساس هويت و كسب كمال فردي در آن ديده شود .

- مشاركت دانش آموزان در آن بسيار باشد .

- انتظارات مدير و معلمان قابل درك باشد .

- بين معلمان ، دانش آموزان و مدير اعتماد دو جانبه برقرار باشد .

- روحيه ها بسيار خوب باشد .

- ازوقت استفاده ي بهينه شود .

- ازديگر ويژگي ها جو مناسب تمهيد و تهيه امكانات لازم براي تبديل كلاسها به كارگاههاي آموزشي است كه فضاي كاري آنها براي فعاليت مناسب باشد .

هیچ نظری موجود نیست: