ايجاد جو مناسب يادگيري
جو مناسب يادگيري در دبستان بر شرايط ، فضا و جوي دلالت دارد كه دانش آموزان بتوانند با خيالي آسوده و دور از هرگونه ترس و تهديد از منابع امكانات و تسهيلات آموزشي و همچنين از ذوق استعداد و فكر خود در راه رشد و سازندگي استفاده كنند جو مناسب جوي است كه :
- افراد در آن احساس مالكيت و مسوليت كنند
- نشانه هاي احساس هويت و كسب كمال فردي در آن ديده شود .
- مشاركت دانش آموزان در آن بسيار باشد .
- انتظارات مدير و معلمان قابل درك باشد .
- بين معلمان ، دانش آموزان و مدير اعتماد دو جانبه برقرار باشد .
- روحيه ها بسيار خوب باشد .
- ازوقت استفاده ي بهينه شود .
- ازديگر ويژگي ها جو مناسب تمهيد و تهيه امكانات لازم براي تبديل كلاسها به كارگاههاي آموزشي است كه فضاي كاري آنها براي فعاليت مناسب باشد .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر